Netfone mobil előfizetés számhordozás

13+1 hasznos tanács mobil számhordozáshoz

Előfizetői hívószámunkat megtarthatjuk, ha a mobil (vagy vezetékes) szolgáltatást a jövőben egy másik szolgáltatótól kívánjuk igénybe venni (számhordozás szolgáltatóváltással).
Ha elégedetlen vagy a jelenlegi mobilszolgáltatóddal, vagy magasnak tartod a jelenlegi mobil előfizetési díjadat, de szeretnéd továbbra is használni a korábbi mobilszámodat, ma már gond nélkül megteheted, hogy “számhordozással” kötsz egy új előfizetést a kiválasztott új mobilszolgáltatódnál, miközben a korábbi számod is megmarad!

Hirdetés (x)

Netfone Telecom mobil előfizetés számhordozással

Számhordozásra szolgáltatóváltással, tehát akkor kerül sor, ha előfizetésünket a korábbi szolgáltatótól (átadó szolgáltató) átvisszük egy másik szolgáltatóhoz (átvevő szolgáltató), úgy, hogy megtartjuk korábbi hívószámunkat. A korábbi szolgáltatóval fennálló szerződésünk megszűnik, és az új szolgáltatóval kötünk szerződést.

Az előfizetőnek az új (átvevő) szolgáltatónál kell bejelentenie, hogy a jövőben tőle szeretné a szolgáltatást igénybe venni, korábbi hívószámának megtartásával (számhordozásra vonatkozó igény bejelentése).
Az átvevő szolgáltató elvégzi a bejelentő azonosítását az általános szerződési feltételeiben (ÁSZF) meghatározott módon. Ha ennek nincs akadálya, az átvevő szolgáltató az igénylővel megállapodik a számhordozásról és megköti vele az új szerződést. Ezt követően az átvevő szolgáltató jár el a nevünkben („szám kikérése” az átadó szolgáltatótól stb.).
A számhordozással – az átvevő szolgáltató intézkedése kapcsán – az átadó szolgáltatóval fennálló előfizetői szerződésünk megszűnik.

Az alábbi 13+1 pontra figyelj, mielőtt számhordozást kezdeményezel!

1.) Ellenőrizd, hogy lejárt-e a hűségidőd a korábbi szolgáltatódnál!

Ha nem járt le, akkor is átviheted a számodat, de jellemzően több tízezer Ft kötbért kell kifizetned!
Ha az elmúlt 12-24 hónapban kedvezményes áron vásároltál készüléket a szolgáltatódtól, akkor a vásárláskor jellemzően aláírattatnak egy 12-24 hónapos hűségidő hosszabbítást a szolgáltatók.

2.) Ellenőrizd, hogy pontosan milyen adatokat tart nyilván a korábbi szolgáltatód az előfizetésedhez kapcsolódóan!

Lehet, hogy már régóta előfizető vagy, a számlákat is emailben kapod, és esetleg fel sem tűnik, hogy egy korábbi lakcímeddel vagy nyilvántartva a szolgáltatódnál. Frissítsd az adataid, szolgáltatóváltás előtt, ha szükséges. Ha szolgáltatóváltáskor a régi és az új szolgáltatónál nem azonos adatok szerepelnek, a számhordozási folyamatot el fogják utasítani! (Figyelj pl. születési/házasnév használatra, vagy második keresztnevek használatára, vagy épület/emelet/ajtószám megadására!

3.) Nem csak a korábbi, hanem egyetlen más szolgáltatónál sem lehet korábban elmaradt kifizetetlen számlád, tartozásod.

Ha az egyik szolgáltatónál “fekete listáta” kerültél, akkor jó eséllyel másik szolgáltatónál sem fogsz tudni új előfizetést kötni, vagy ha tudsz, akkor kauciót kérhetnek tőled!

4.) Nem kell lemondani a korábbi szolgáltatónál a szerződést!

Mindegy hogy korábban a Telekom, Yettel, Vodafone, Digi, vagy a Netfone ügyfele voltál, a számhordozást mindig az új mobilszolgáltatónál kell kezdeményezni!

5.) Az új mobilszolgáltatónál kezdeményezd a számhordozást!

Az új mobilelőfizetési csomag választással egyidejűleg ők intézik a megszűntetési folyamatot is a korábbi szolgáltatódnál!

6.) A számhordozási folyamatot az utolsó 24 órában már nem lehet leállítani!

Ezért is fontos, hogy pontos adatokat adjál meg. Szükség lehet számhordozási nyilatkozat kitöltésére (új szolgáltatótól beszerezhető) vagy elegendő a szóbeli megerősítés telefonon az ügyintézőnek.

7.) Mikor történik meg ténylegesen a szolgáltatóváltás?

A szolgáltatóváltás jellemzően egy veled is előre egyeztetett néhány órás idősávban történik meg, jellemzően hétköznapokon az esti órákban. Így esetleg néhány órán át nem tudnak a megszokott számodon elérni. Egy újraindítás után, az új szolgáltatódnál már automatikusan aktiválódik a rendszer.

8.) Feltöltőkártyás mobil előfizetés hívószámának hordozása esetén:

Erre is van mód, de pl. ha a Netfone mobil szolgáltatóhoz szeretnél hordozni egy feltöltőkártás mobilszámot, akkor a Netfone-nál előfizetéses mobilcsomagra kell váltanod, mivel ők egyáltalán nem kínálnak feltöltőkártyás csomagokat, csak előfizetéses szolgáltatásokat.
A fennmaradó egyenlegünk visszatérítését 30 napon belül kérhetjük az átadó szolgáltatótól. Lényeges, hogy a visszatérítés díjköteles lehet, ha ezt előfizetői szerződésünk rögzítette. Ugyanakkor fontos kitétel, hogy ebben az esetben ennek a díjnak arányosnak és összemérhetőnek kell lennie a visszatérítés során – a szolgáltatónál – jelentkező költségekkel.

9.) Utólagos számhordozás

Erre akkor van lehetőségünk, ha előfizetői szerződésünk felmondását követő 31 napon belül kérjük a megszűnt szerződésben szereplő hívószámra vonatkozó számhordozást. Érdemes tisztában lennünk a szerződésünk feltételeivel, mert nincs mód utólagos számhordozásra abban az esetben, ha erről a jogunkról (az előfizetői szerződésben) lemondtunk.

10.) Mik lehetnek az elutasítás legjellemzőbb okai számhordozáskor?

– az előfizető a közölt adatok alapján nem azonosítható (pl. a lakcíme vagy neve nem pontosan ugyanúgy szerepel a szolgáltató adatbázisában és a hivatalos okmányokon);
– az előfizetőnek az átadó szolgáltatóval szemben 30 napon túli lejárt tartozása van;
– a „bonyolultabb” esetekben (pl. szolgáltatáscsomag átadása vagy tízet meghaladó hívószámot magába foglaló üzleti előfizetés számainak hordozása) a két érintett szolgáltatónak egyeztetnie szükséges;
– szolgáltatóváltás esetén a műszaki megoldás tekintetében egyeztetés szükséges az előfizetővel;
– az előfizető nem jogosult utólagos számhordozásra.

11.) Mi történik, ha elutasítják a számhordozási kérelmedet?

Két heted van az elutasítás okát megszüntetni és újraindítani a folyamatot, ezt követően automatikusan törlődik a kérelmed!

12.) Mi történik ha számhordozás késedelmesen történik meg?

Késedelmes számhordozás esetén – a megállapodásban vállalt határidőkhöz képest – napi 5.000 Ft, de legfeljebb 25.000 Ft kompenzáció jár az átvevő szolgáltatótól.

13.) Mi történik ha számhordozási folyamat során a szolgáltatáskiesés az egy munkanapot meghaladta?

Szolgáltatáskiesés esetén az egy munkanapot meghaladó minden további napra 10.000 Ft, de legfeljebb 50.000 Ft kompenzáció jár az átvevő szolgáltatótól.

+1) A számhordozás igénybevétele a végfelhasználó részére díjmentes. – Eht. 150. § (9) –

A számhordozásra vonatkozó részletszabályokat a 23/2020. (XII.21.) NMHH rendelet tartalmazza.

https://njt.hu/jogszabaly/2020-23-20-3H

  • A cikk szponzorált tartalommal rendelkezik!

Vélemény, hozzászólás?